torsdag 8 september 2011

lilla jag i stora stan.

Insåg idag att den där lilla förorten jag bor i har 70 000 invånare. Har tagit en morgonpromenad. Gått runt och känt mig fransk. Glömde kameran dock, men det får bli imorgon. Just nu känns allt så himla bra, förutom språket då. Förstår inte varför barnen inte får spader på mig. En helt främmande människa kommer in i deras hem och förstår inte vad dom säger. Har iallafall skrivit in mig på en skola nu.

Onsdag igår. Franska barn går inte i skolan då, så det är heldag för mig. Sprang runt i en park i 2 timmar. Jag är inte gjord för att springa. Byggde kapla. Hade brottningsmatch med lillkillen för han inte ville tvätta sina händer. Följde med lillkille nr 2 till kören. Lyckades hitta hem alldeles själv. Åt världens godaste middag. Intensiv dag.

Än sålänge är inte mitt liv särskilt hårt. Jag tror jag drar in city snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar